PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės administracijos
direktoriaus 2024 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. DV-534
PINIGINĖS PARAMOS SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖ
1. Piniginės paramos skyriaus vyriausiojo specialisto (toliau-darbuotojas) pareigybė priskiriama specialistų, kurių pareigybės priskiriamos A (A1 ar A2) arba B lygiui, atsižvelgiant į būtiną išsilavinimą toms pareigoms eiti. Pareigybių grupė - 3.
2. Darbuotojas tiesiogiai pavaldus Piniginės paramos skyriaus vedėjui.
3. Pareigybės lygis - A2.
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
4. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
4.1. turėti ne žemesnį kaip aukštąjį koleginį teisės, ar vadybos, ar ekonomikos, ar socialinio darbo išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija;
4.2. būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais poįstatyminiais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo sritį: socialinę paramą, gyventojų užimtumo garantijų įgyvendinimą darbo rinkoje, nedarbo socialinį draudimą, valstybės tarnybą, viešąjį administravimą, darbo santykius, dokumentų valdymą, asmens duomenų teisinę apsaugą ir kt.;
4.3. mokėti naudotis šiuolaikinėmis techninėmis priemonėmis, dirbti kompiuterinėmis programomis "MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer;
4.4. mokėti savarankiškai organizuoti, planuoti savo veiklą, pasirinkti darbo metodus, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, daryti išvadas;
4.5. gebėti nustatyti asmens poreikius paslaugoms ir priemonėms;
4.6. turėti gerus bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, mokėti dirbti komandoje;
4.7. išmanyti dokumentų rengimo taisykles ir kalbos kultūrą.
III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
5. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
5.1. konsultuoja gyventojus ir priima jų prašymus individualaus poreikio išlaidų tikslinėms kompensacijoms, paramos mirties atveju išmokoms, globos (rūpybos) išmokoms, laikinos priežiūros išmokoms, vienkartinei paramai, pažymoms apie gaunamą piniginę socialinę paramą gauti bei kitais skyriaus kompetencijos klausimais;
5.2. vertina ir analizuoja asmenų užimtumo poreikį, konsultuojasi ir bendradarbiauja su Užimtumo tarnybos Kauno klientų aptarnavimo departamento Marijampolės skyriumi (toliau - Užimtumo tarnyba), socialiniais partneriais, organizacijų ir vietos bendruomenių atstovais, atstovaujančiais darbo ieškančių asmenų grupių interesus;
5.3. rengia Užimtumo didinimo programos projektą bei teiki jį Trišaliai tarybai (komitetui, komisijai), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;
5.4. organizuoja ir kontroliuoja Užimtumo didinimo programos įgyvendinimą, vykdo programos darbų ir teikiamų paslaugų kokybės priežiūrą, programos įgyvendinimo vertinimą;
5.5. organizuoja Darbdavių atrankos komisijos, Atvejo komandos posėdžius, rengia posėdžių darbotvarkes, posėdžių protokolo projektus, lėšų paskirstymo bei sutarčių projektus;
5.6. priima iš Užimtumo didinimo programos vykdytojų įdarbintų asmenų terminuotų darbo sutarčių kopijas bei su darbo laiko apskaita ir apmokėjimu susijusius dokumentus bei juos sutikrina;
5.7. teikia Ministerijai reikalingą informaciją užimtumo didinimo programos lėšų poreikiui apskaičiuoti ir apskaičiuotą užimtumo didinimo programos lėšų poreikį;
5.8. teikia statistinius duomenis savo kompetencijos klausimais, rengia ketvirtines užimtumo didinimo programos veiklos ataskaitas ir teikia jas Ministerijai bei kitoms suinteresuotoms institucijoms, rengia ataskaitas kitais savo kompetencijos klausimais bei teikia duomenis ataskaitoms rengti;
5.9. organizuoja užimtumo didinimo programos viešinimą;
5.10. rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, administracijos direktoriaus įsakymų bei kitų dokumentų projektus savo kompetencijos klausimais;
5.11. pildo senatvės pensijos amžių sukakusių asmenų individualios pagalbos poreikio klausimynus;
5.12. rengia dokumentaciją individualaus poreikio išlaidų tikslinėms kompensacijoms mokėti, organizuoja savalaikį jų išmokėjimą;
5.13. vyksta pas gyventojus, į šeimas, patiriančias socialinę riziką, asmenis, turinčius psichinę ir proto negalią, tikrina pateiktus duomenis piniginei socialinei paramai ir socialinei paramai mokiniams gauti, tikrina paramos panaudojimo tikslingumą ir teisingumą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktus;
5.14. tikrina priimtų gyventojų prašymų ir dokumentų piniginei socialinei paramai bei socialinei paramai mokiniams gauti teisingumą ir pagrįstumą;
5.15. rengia dokumentaciją piniginei socialinei paramai ir socialinei paramai mokiniams skirti ir mokėti, suveda reikalingą informaciją į kompiuterines laikmenas;
5.16. rengia sprendimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo;
5.17. tikrina seniūnijų specialistų priimtų prašymų ir dokumentų turtui įvertinti teisingumą ir pagrįstumą, įvertina asmenų, besikreipiančių dėl piniginės socialinės paramos turtą ir priima išvadą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo;
5.18. užtikrina, kad vykdomas asmens duomenų tvarkymas atitiktų Reglamento (ES) 2016/679 5 ir 6 straipsnių bei Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatas;
5.19. pagal kompetenciją nagrinėja piliečių ir institucijų prašymus, skundus, rengia savalaikius atsakymus į paklausimus ir prašymus;
5.20. teikia numatomų formuoti dokumentų bylų sąrašą, sistemina dokumentus ir perduoda bylas formuoti ir saugoti;
5.21. saugo asmens duomenų paslaptį, jei duomenys neskirti skelbti viešai;
5.22. atlieka ir kitus nenuolatinio pobūdžio Piniginės paramos skyriaus vedėjo pavedimus, nenumatytus šiame pareigybės aprašyme.